2012年12月5日 星期三

Third Conditional Review




Hi there, students. Ok, third conditionals, it seems the people around here in Danmark have a lot of problems with that third conditionals. So let's look at simple third condition. If the past had been different, then the past would have been different, the subsequent past would have been different. If I had had enough money, I would have paid for you. I didn't have enough money, so I didn't pay for you. Yeah. If the past had been different, then the past, subsequent past would have been different. (there??) we also have another interesting construction with this. For example, if I had known you were going to come, then I would have baked the cake. If I had known he were going to arrive late, then I would have come home more slowly. So notice, if I had known, if I had understood, if I had realized that you were, he were, I were going to do something, then I would have done something else. OK, another way of (looking at it??). OK, so these past conditionals, these third conditionals are talking about if the past had been different, then the subsequent past would have been different. This is totally unreal and impossible. Because the past was as it was, but if it hadn't been, then there would have been a different result. Ok. So remember, if plus past subjunctive. If I had studied more at school, that's a past subjunctive, I would have (obtained??) past conditional better results. So I hope this little conditional review has made things easier and a little clearer for you. Anyway, if you enjoy this video, give it a rating, subscribe to my channel and I will see you soon. Bye for now.


各位同學!第三條件句,在丹麥似乎有很多人對第三條件句有很多困惑。好,我們來看看簡單的第三條件句。如果過去的情況是不同的,那麼隨過去發生的情況的後果也會不同。如果我當時有足夠的錢,我早就付錢給你了。我沒有足夠的錢,所以我沒有付錢給你。就是說,如果過去的情況是不同的,那麼在過去情況下的後果也將是不同的。我們也有另外一個有趣的結構和第三條件句有關。比如,如果我早知道你正在過來,我就會烘烤一些蛋糕。如果我知道他過來時遲到,我會一早慢慢地回家。所以要注意,如果我之前知道,如果我之前懂得,如果我之前意識到你會、他會或者我會做一些什麼事,那我就會一早做另外一些事。(這是另外的一種...)。好了,這種過去的條件句,這種第三條件句是說如果過去的事件有所不同,那麼過去事件所引致的後果也會不同。這是完全不真實、不可能的事情,因為過去就是過去。但是如果過去的事情有所不同,那麼結果也會有所不同。記住,“如果”,加上過去式虛擬語氣,如果我在學校時再用功一點,這個是過去式的虛擬語氣,那麼我早就可以更好掌握過去式的條件句。好了,我希望這個簡短的條件句回顧可以令到事情變得簡單和令你清晰一點。如果你喜歡這個錄像,你可以留下一個“喜歡”的評級,訂閱我的youtube頻道。我們很快就可以再見面。

沒有留言:

張貼留言